Kwaliteit

In onze praktijk willen we de kwaliteit van de zorg optimaal houden. We doen daarvoor dagelijks onze uiterste best. Toch kan het zijn dat je niet tevreden bent over (enkele) aspecten binnen onze praktijk. We vragen je dan ook als (ouder van de) cliënt om een evaluatie te geven van de ervaringen die je hebt met onze praktijk middels beantwoording van vijf vragen op de Zorgkaart Nederland. We kunnen daarmee zien wat goed gaat en welke aspecten we moeten verbeteren.

Een andere manier om de kwaliteit van de zorg hoog te houden is door onze psychologen jaarlijks cursussen en één of meerdere scholingen te laten volgen, zodat hun kennis up-to-date blijft. Dit betreft de psychologen die nog niet BIG-geregistreerd zijn. Psychologen die wel BIG-geregistreerd zijn, zoals onze GZ- en klinisch psychologen, zijn daarnaast wettelijk verplicht jaarlijks meerdere opleidingen te volgen, teneinde zich elke vijf jaar weer te kunnen registreren in het BIG register. 

Ook zijn we aangesloten bij diverse beroepsverenigingen die ieder hun specifieke kwaliteitseisen hebben die we opvolgen, teneinde de goede kwaliteit te kunnen blijven leveren en aangesloten te mogen blijven bij deze beroepsverenigingen.

In het kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden vind je onze werkwijze, kwalificaties en meer informatie. Van den Bosch & Kroes psychologen valt onder sectie II, vrijgevestigde psychologen.

In onze praktijk hanteren we huisregels. We vinden het fijn als u hiervan nota neemt.

Klachten

We doen ons best u goed te behandelen en tegemoet te treden. Wanneer u daarover niet tevreden bent, stellen wij het op prijs als u ons dat vertelt. We kunnen dan bespreken wat u mist of hoe wij ons anders zouden moeten opstellen.  Komen we er samen niet uit, dan kunt u contact opnemen met een onafhankelijke partij, de klachten en geschillencommissie van de LVVP. Zij kunnen u dan verder helpen.